ליצירת קשר

השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    רישיון עסק לאחסון והקפאת מוצרי מזון

    עסקים שמהותם היא אחסון מזון בכל צורה שהיא – אחסון יבש, בקירור, בהקפאה וכו' – הם חלק משמעותי בשרשרת ייצור המזון המודרנית. באופן טבעי, כמו כל עסק שמגיעים אליו ויוצאים ממנו מיני מזונות שונים, גם מחסני מזון ועסקים שמאפשרים הקפאת מזון מחויבים לרישוי עסקים.

    גורמי הרישוי עבור עסקים שמאחסנים מזון הם הרשות המקומית שבשטחה פועל המחסן ומשרד הבריאות. כשמדובר על בית קירור מצטרף לרשימת גורמי הרישוי המשרד להגנת הסביבה, ואם מדובר במקום ששומרים בו בקירור או בהקפאה מוצרי מזון מן החי, שרגישים במיוחד למזיקים שונים, גם משרד החקלאות בוחן את הבקשה לרישיון עסק.

    לנוכח הרגישות הרבה של פעולת עסקי אחסון מזון והקפאת מוצרי מזון, רשימת הדרישות מהם ארוכה ומפורטת, וכל סטייה, ולו הקלה ביותר, מהנהלים והתקנות עלולה להוביל לדחיית הבקשה לרישיון עסק. על-מנת למקסם את הסיכוי לקבל תשובה חיובית ואת רישיון העסק ההכרחי בפרק הזמן הקצר ביותר האפשרי, מומלץ להיעזר במומחים בתחום, ובפרט בכאלה שכבר צברו ניסיון נרחב ברישוי עסקים בענף המזון.

    הדרישות של משרד הבריאות

    גורם הרישוי העיקרי לעסקים בתחום אחסון והקפאתמזון הוא כאמור משרד הבריאות. בין הדרישות: אחסון בשיטת FIFO – כלומר הפריטים שנכנסו מוקדם יותר למחסן או לקירור גם יוצאים ממנו ראשונים; הפרדה מוחלטת בין מזון לבין פריטים אחרים שמאוחסנים בבית העסק; שמירה עלחללים מאווררים היטב; הנחת ביצים במדפים נפרדים (לנוכח הרגישות הגבוהה במיוחד שלהן); הפרדה מלאה גם של הבשר והעופות משאר המוצרים (שכן גם אלה רגישים מאוד);טמפרטורה של 5 מעלות צלזיוס לכל היותר כשמדובר על אחסון בקירור; טמפרטורה של מינוס 18 מעלות לכל היותר כשנדרש אחסון בהקפאה; ועוד.

    כמה זמן תקף רישיון עסק לאחסון מזון או לבית קירור?

    רישיון עסק שעוסק באחסון מזון תקף ל-10 שנים.רישיון בתי קירור (בין אם יש בהם מוצרים מן החי ובין אם לאו) תקף ל-3 שנים. חשוב להדגיש שבמהלך פרק זמן זה ייתכנו ביקורות, ובכל מקרה אי עמידה בתנאי הרישיון עלולה להוביל לשלילתו וכן לסנקציות נוספות כנגד בעל העסק.

    חדרי קירור תעשייתיים, חדרי הקפאה ומגוון פתרונות קירור מתקדמים

    למוצרים נוספים >

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר


      קידום ובניית אתרים לעסקים קידום ובניית אתרים לעסקים